مولتی ویتامین چیست

مولتی ویتامین چیست؟

رژیم غذایی که اکثر افراد در دنیای امروز دنبال می‌کنند تأمین‌کننده تمامی گروه‌های ویتامین و مواد معدنی موردنیاز برای داشتن یک بدن سالم نیست، اصولاً بسیاری از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی موردنیاز افراد از طریق وعده‌های روتین روزانه تأمین نمی‌شود و همین موضوع پای انواع مختلف بیماری‌ها را به زندگی مردم باز می‌کند. از این رو مولتی ویتامین‌ ها برای جبران کمبودهای غذایی رژیم‌های روزانه افراد، تولید شدند، با کمک این مکمل‌های جادویی، می‌توان هر نوع ماده معدنی و ویتامین را به آسانی دریافت کرد و به سمت سلامتی کامل، در حرکت بود؛ در این مطلب، به صورت کامل با چیستی مولتی ویتامین و فواید آن برای سلامتی، آشنا خواهید شد؛ با ما همراه باشید.

مولتی ویتامین چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

مولتی ویتامین‌ها نوعی مکمل‌های غذایی هستند که کمبودهای تغذیه‌ای رایج افراد از جمله کمبود جذب ویتامین و مواد معدنی کافی از طریق خوراک روزانه را جبران می‌کنند، این مکمل غذایی در اشکال مختلفی همچون قرص، پودر، کپسول و شربت، مصرف می‌شود.

هر نوع مولتی ویتامین، بر اساس هدف تولید، ساختار خاص خود را دارد اما اصولاً این دانه‌های جادویی مقوی، از مواد معدنی و رده ویتامین‌های مختلف، تشکیل شده‌اند، در ادامه با برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی که پایه‌های ثابت تشکیل‌دهنده مولتی ویتامین‌ها هستند آشنا خواهیم شد:

  • ویتامین‌هایی مثل:
    1. A
    2. گروه B
    3. C
    4. D
    5. K
  • مواد معدنی همچون:
    1. کلسیم
    2. منیزیم
    3. سدیم
    4. فسفر
    5. مس
    6. ید
    7. زینک و …

فواید مولتی ویتامین کدام است؟

از مولتی ویتامین‌ها، به عنوان مکمل‌های جادویی یاد می‌شود که می‌توانند به سرعت علاوه بر جبران کمبودهای شدید بدن از نداشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم، از تشدید و ایجاد بیماری‌ها نیز جلوگیری کنند؛ در ادامه با مهم‌ترین فواید مولتی ویتامین، آشنا خواهیم شد.

    1. افزایش انرژی

همان‌طور که گفتیم خرید مولتی ویتامین و مصرف آن می‌تواند کمبودهای تغذیه‌ای افراد را به خوبی جبران کند، از بین رفتن خستگی و ایجاد انرژی جسمانی برای انجام کارهای سنگین از جمله، مهم‌ترین فواید مورد توجه مولتی ویتامین است.

    1. بهترشدن ظاهر پوست

پوست، یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است که اصولاً به علت دنبال نشدن رژیم‌های غذایی اصولی توسط افراد، درگیر مسائل مختلفی از جمله آکنه، تیرگی رنگ، کدر شدگی و … می‌شود، یک مولتی ویتامین می‌تواند به طرز شگفت آوری، ظاهر پوستتان را زیرو رو کند و چهره شاداب‌تری را به شما هدیه دهد.

    1. جبران کمبودهای تغذیه‌ای

جبران کمبودهای ویتامینی و مواد معدنی در تغذیه با کمک مولتی ویتامین‌ها خیلی سریع‌تر از روش‌های دیگر همچون مصرف مواد غذایی تأمین می‌شود، پس از اتفاقاتی همچون عمل‌های جراحی که بدن، نیاز فوری به تأمین کمبودهای خود دارد، مولتی ویتامین، نقش مهمی ایفا می‌کند.

البته بی‌شک هیچ‌گاه مولتی ویتامین نمی‌تواند جایگاه جذب ویتامین به صورت طبیعی از طریق مواد غذایی را بگیرد اما در مواقع ضروری، مصرف مولتی ویتامین، یک فرصت طلایی برای جبران کمبودهای بدن در زمان کوتاه است.

    1. پیشگیری از بیماری‌ها

انواع مختلف مولتی ویتامین‌ها با تأمین مهم‌ترین نیازهای اولیه بدن برای حفظ و بهبود وضعیت سلامتی، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کنند و در نتیجه سپری محکم در برابر حملات انواع بیماری‌ها ایجاد می‌کنند، در واقع شما با خرید مولتی ویتامین و مصرف آن علاوه بر حفظ وضعیت سلامت فعلی‌تان، از درگیرشدن با بیماری‌های جدید نیز مصون خواهید شد.

    1. کمک به سلامت کبد

کبد به عنوان قلب دوم بدن شما، شبانه‌روز در حال کارکردن و دفع سموم مزاحم است، مولتی ویتامین با داشتن قدرت سم‌زدایی بدن می‌تواند یار کمکی خوبی برای کبد باشد و با ایجاد واکنش‌های آنزیمی لازم، سموم دردسرساز برای سلامتی‌تان را از بدن شما دور کند.

    1. حفظ سلامت دندان و لثه

ویتامین‌هایی همچون C،E  و A  به طرز شگفت انگیزی برای سلامت دندان و لثه‌های شما مفید هستند، با مصرف مولتی ویتامین حاوی این مقادیر، سلامتی دندان و لثه‌های خودتان را بیمه کنید.

    1. کاهش وزن طبیعی

تجربه پزشکان حاذق نشان می‌دهد که مصرف روزانه مداوم مولتی ویتامین، می‌تواند به کاهش اشتهای افراد و لاغری آن‌ها در طول زمان کمک کند، البته دقت کنید که مولتی ویتامین‌ها به علت تأمین مواد موردنیاز بدن، حس گرسنگی کمتری در فرد ایجاد می‌کنند و نباید مولتی ویتامین را با شربت‌های مضر کاهش اشتها، یکی بدانید.

    1. تقویت چشم

دژنراسیون، یکی از رایج‌ترین بیماری‌های چشمی است که به علت کمبود ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری منجر به نابینایی افراد می‌شود، مصرف مولتی ویتامین به راحتی می‌تواند از ایجاد این عارضه پرخطر جلوگیری نماید و سلامت چشمان شما را تضمین کند.

    1. تقویت حافظه

ویتامین  E که نقش حیاتی در کارکرد حافظه کوتاه‌مدت دارد به خوبی در مولتی ویتامین یافت می‌شود، پیشنهاد می‌شود اگر قصد تقویت حافظه‌تان را دارید استفاده از مولتی ویتامین را فراموش نکنید.

  10. حفظ سلامت گوش‌ها

تحقیقات پزشکان، نشان داده است کمبود مصرف ویتامین‌های گروه B می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انواع بیماری‌های مربوط به بخش شنوایی انسان باشد، مصرف مولتی ویتامین به آسانی می‌تواند از ایجاد مشکلات شنوایی و بیماری‌های مربوط به گوش، جلوگیری کند.

مولتی ویتامین مینرال چیست؟

مینرال، یکی از انواع مولتی ویتامین است که تمامی گروه‌های ویتامین و مواد معدنی را در بر دارد و یک مکمل عالی برای کمبودهای تغذیه‌ای افراد، محسوب می‌شود؛ رده‌های سنی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند از مولتی ویتامین مینرال استفاده نمایند. مولتی ویتامین مینزال با داشتن ترکیب شگفت‌انگیز از همه مواد معدنی و ویتامین‌ها، تمامی نیازهای شما را از یک مکمل تقویتی، برطرف می‌سازند.

آیا خرید مولتی ویتامین، نیاز به دستور پزشک دارد؟

ترجیحاً بهتر است با نظارت پزشک، اقدام به خرید مولتی ویتامین نمایید، توجه کنید در صورت مصرف بی‌رویه و بیش از حد این مکمل‌های غذایی، ممکن است در سیستم داخلی بدنتان مشکلاتی ایجاد شود، بهتر است پیش از شروع خوردن مولتی ویتامین، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. خرید بهترین نوع، بر اساس کمبود بدن
  2. عدم زیاده‌روی در مصرف
  3. مشورت با پزشک متخصص
  4. مصرف منظم و متعادل
  5. مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم غیرعادی

نتیجه گیری

در این مطلب، با مهم‌ترین فواید مولتی ویتامین‌ها برای بدن انسان، آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود اگر به فکر سلامتی‌تان هستید مصرف به اندازه و مداوم مولتی ویتامین‌های مفید را در روتین رژیم روزانه‌تان داشته باشید تا به خاطر عدم دریافت کافی ویتامین‌های مختلف، دچار بیماری نشوید.

شما میتوانید انواع مولتی ویتامین ها از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را از داروخانه آنلاین تلفارما به صورت آنلاین خریداری کرده و در سراسر ایران درب محل تحویل بگیرید. کلیه محصولات این داروخانه آنلاین دارای برچسب اصالت کالا و تاریخ انقضای معتبر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *